Vďaka svojmu strategickému umiestneniu a vizuálnemu formátu sú reklamy v Nákupoch Google efektívnym a cenovo dostupným spôsobom pre e-shopy a podnikateľov. Tí vďaka nim môžu upútať pozornosť zákazníkov a zvýšiť svoje konverzie. Nákupy Google sú však úplne odlišné od reklám vo vyhľadávaní a vyžadujú implementovanie a nastavenie stratégií a špecifických taktík na to, aby boli úspešné.

V tomto článku Vám načrtneme, ako môžete nastaviť a optimalizovať svoje kampane v Nákupoch Google, aby ste dosiahli čo najlepšie výsledky.

Čo sú reklamy v Nákupoch Google?

Reklamy v Nákupoch Google sú typom reklamy s platbou za kliknutie (PPC), ktorá sa zobrazuje na platforme Nákupov Google, ako aj na štandardných stránkach s výsledkami vyhľadávacieho nástroja Google.

Reklamy v Nákupoch Google sú oveľa vizuálnejšie ako štandardné textové reklamy Google. Je to preto, že sú určené výlučne na propagáciu produktov. Produkty sa zobrazujú v Nákupoch Google, keď sa kľúčové slová v ich názvoch zhodujú s vyhľadávacím dopytom používateľa.

Zaradenie produktov do Nákupov Google je momentálne bezplatné. Je však možné zaplatiť za reklamu a nechať si tak zobraziť svoj produkt v Nákupoch Google v hornej časti stránky.

Ako sa zobrazujú reklamy v Nákupoch Google?

Reklamy v Nákupoch sa môžu na Googli zobrazovať na viacerých miestach, najčastejšie sa však zobrajú v častiach:

  • Všeobecné vyhľadávanie

  • Karta Nákupy

Nákupné reklamné kampane na Googli využívajú dve platformy: Google Ads a Google Merchant Center. V službe Google Ads spravujete vaše kampane a nastavujete svoje rozpočty, spravujete ponuky, získavate štatistiky a vykonávate optimalizácie. Google Merchant Center je miesto, kde sú uložené informačné kanály vašich produktov ako sú názov, popis, farba, typ produktu a tak ďalej.

Tipy a triky, ako nastaviť reklamy v Nákupoch

1. Zorganizujte si Merchant Center

Google Merchant Center je jadrom nákupnej reklamnej kampane. S reklamami v Nákupoch Google neponúkate ceny za kľúčové slová, ale za samotné produkty. Je dôležité zabezpečiť dobrý aktuálny informačný kanál v službe Google Merchant Center, pretože na základe týchto informácií sa generujú nákupné reklamy. Merchant Center obsahuje zoznam všetkých produktov, ktoré predávate, a rôzne atribúty produktov, ako je názov, popis, kategória produktu, typ produktu, stav dostupnosti a cena, sú uložené v špeciálnom formáte.

Ak váš informačný kanál neposkytuje presné informácie, Google nebude zobrazovať vaše nákupné reklamy.

2. Dôkladne preskúmajte kľúčové slová na optimalizovanie názvov a popisov

Optimalizácia názvov a popisov je veľmi dôležitá pre úspech vašich produktov. Prieskum kľúčových slov možno vykonať prostredníctvom rôznych prostriedkov, napríklad použitím vlastného plánovača kľúčových slov Google, kontrolou iných vysokohodnotených produktov od konkurentov alebo použitím iných nástrojov pre kľúčové slová.

Veľmi dôležité môže byť aj poradie slov použitých vo vašich názvoch. Niektoré produkty sú totiž častejšie vyhľadávané podľa značky, iné podľa farby, veľkosti alebo iných faktorov.

Je tiež dôležité zapamätať si, že Google zobrazuje iba určitý stanovený počet znakov, preto uveďte dôležité slová ako prvé.

3. Optimalizujte farby

Možno by vám to nenapadlo, ale optimalizovanie farieb je skutočne dôležitým krokom, keď sa snažíte prilákať zákazníkov na vašu reklamu v Nákupoch Google. Mnoho zákazníkov totiž pri vyhľadávaní zadáva farby, alebo podľa nich zúži svoje vyhľadávanie. Z tohto dôvodu by ste mali k svojim popisom uvádzať bežne používané farby namiesto ojedinelých.

Ak máte produkty, ktoré sú nezvyčajných farieb, zmeňte ich podľa toho, na akú farbu sa najviac podobajú, napríklad:

  • Lososovú zmeňte na ružovú

  • Olivovú zmeňte na zelenú
  • Tyrkysovú zmeňte na modrú
  • Atď.

4. Používajte kvalitné obrázky obsahujúce samotný produkt

Obrázky sú ďalším kľúčovým aspektom reklám v Nákupoch Google a mali by mať vysokú kvalitu. Mimo nadpisu sú obrázky vášho produktu jednou z prvých vecí, ktoré upútajú pozornosť zákazníka. Z tohto dôvodu sa musíte uistiť, že vaše obrázky sú dokonalé a zároveň musia spĺňať pokyny pre Nákupy Google.

Navyše je dobré použiť jasné obrázky na bielom pozadí, kde vynikne samotný produkt. Ak použijete fotku s pozadím, kde produkt nie je dostatočne jasný a viditeľný, môže sa stať, že ľudia vašu reklamu prirodzene preskočia očami, pretože ich nič dostatočne neupúta.

5. Zamerajte sa na svoje najvýkonnejšie produkty

Po určitom čase inzercie v službe Nákupy Google budete mať dostatok údajov na to, aby ste mohli určiť, ktorým produktom sa darí najlepšie a prinášajú najvyššiu výkonnosť. Zamerajte sa na tieto produkty, nakoľko vám môžu priniesť najlepšiu návratnosť investícií.

Naopak môžete zvážiť, či produkty, ktoré nedosahujú takmer žiadne zisky z Reklám nevylúčite. Zaistíte tak, že váš rozpočet nebude plytvaný na neefektívne položky, a namiesto toho ho použijete na produkty, ktoré sú dôležitejšie.

6. Upravujte cenové ponuky

Úpravy cenových ponúk môžu byť veľmi efektívnym spôsobom, ako za svoje peniaze získať viac. Cenovú ponuku môžete upraviť podľa plánu, podľa polohy alebo zariadenia. Užitočným tipom je začať s nižšou cenovou ponukou, než akú by ste použili pre reklamu vo vyhľadávaní. Keď začnete zhromažďovať údaje, môžete upraviť cenovú ponuku podľa potreby, aby ste rýchlo a efektívne zlepšili výkonnosť.

Ak máte produkty predávané na viacerých miestach, môžete použiť geografické modifikátory cenovej ponuky na zvýšenie cenovej ponuky na lukratívnejších trhoch a zníženie cenovej ponuky na trhoch s malým objemom alebo nízkou návštevnosťou.

Taktiež môžete postupovať podľa podobného procesu úpravou cenovej ponuky podľa zariadenia. Ak väčšina vašich konverzií pochádza z mobilných zariadení, potom by ste pravdepodobne mali zamerať väčšinu svojich cenových ponúk tam a nie na počítače.

Účinná môže byť aj úprava cenovej ponuky na základe časového plánu, pretože vaše reklamy môžu dosahovať lepšiu výkonnosť v určitých časoch dňa alebo dokonca v určitých dňoch v týždni. V takom prípade môžete svoje cenové ponuky zamerať približne na tento čas, aby ste dosiahli čo najvyššiu hodnotu za peniaze.

7. Optimalizujte svoje vstupné stránky

Dôležitú úlohu zohráva aj home page vášho webu. Ak vaša reklama na Google vedie na jasnú a zrozumiteľnú home page, je pravdepodobnejšie, že spotrebitelia nákup vykonajú. Ak vaša stránka nie je dostatočne prehľadná, môže sa stať, že to potenciálnych zákazníkov odradí a oni sa rozhodnú odísť na inú ponuku.

Svoju vstupnú stránku môžete optimalizovať niekoľkými spôsobmi. Mali by ste zabezpečiť, aby sa dokázala rýchlo načítať. Preplnená stránka sa vo všeobecnosti načíta oveľa pomalšie, čo spôsobí, že prídete o netrpezlivých zákazníkov.

Zároveň by ste sa mali uistiť, že stránka je jednoduchá a stručná. To pomôže vyniknúť Call To Action. Ak zákazník CTA nenájde dostatočne rýchlo a hladko, môže to vzdať a odísť nakúpiť inde.

Záver

Reklamy v Nákupoch Google sú účinným prvkom súčasnej doby, ktorý by mali zvážiť všetky firmy pri predaji svojich produktov alebo služieb online. Na to, aby sa vám v nich podarilo uspieť, potrebujete venovať optimalizácií reklám v Nákupoch Google dostatok času a pozornosti. Pomocou týchto tipov a trikov by ste mali úspešne vylepšovať svoje reklamy, ušetriť rozpočet a postupne sa dopracovať k výnosnejším výsledkom. Držíme vám palce a prajeme veľa úspechov.