Jedna z najčastejších otázok našich klientov je že ako a kedy je možné sledovať výsledky CSS Partnera, resp. Služby CSS, ktorá ponúka získať zľavu až 20% na inzerciu v Google Shopping Ads & Dynamic Remarketing Ads.

Ako ste sa dočítali či už na našom webe alebo kdekoľvek inde, váš CSS Partner je schopný znížiť vaše náklady na inzerciu alebo zvýšiť výkon vašich reklám za tie isté peniaze. Všetko však zavisí aj od toho, ako si to nastavíte.

Čo sa stane po “switchi”?

Hneď, ako dostanete informáciu od nášho supportu že Váš účet je switchnutý, znamená to že Google aplikoval CSS program pre váš účet.

Je však dôležité, aby ste brali na vedomie to, že tieto zmeny sa prejavia do 24 hodín.

Zmena z CSS Google na iného partnera musí Google nastaviť, práve pre to vždy informujeme, že treba počkať aspoň deň.

Jediné, čo sa pre vás ako inzerenta zmení, je malá zmena v zobrazovaní vašich Shopping reklám. Namiesto odkazu “Od spoločnosti Google” tam budete mať “Od spoločnosti Shopping in EU”. (viď screen)

shopping reklamy s produktami

Pokiaľ využívate Smart Bidding, môže nastať takzvaná learning fáza o ktorej sa môžete dočítať v našom ďalšom článku.

Ako sledovať výsledky CSS Partnera?

Momentálne Google neposkytuje žiadnu metriku na to, ako exaktne odsledovať výkon CSS Partnera priamo alebo cez nejakú aplikáciu. Existujú však spôsoby, ktorým si to môžete aspoň približne odmerať.

Treba však brať v úvahu aj to, v akom segmente podnikáte vy alebo váš klient. Pokiaľ predávate vianočné ozdoby a meriate efektivitu CSS na jar, tak nemôžete čakať radikálnu zmenu vo vašich predajoch či rázne ušetrenie na CZK keďže vo všeobecnosti máte menej konverzií.

Ako teda odsledovať výsledky CSS Partnera?

  • Nerobte radikálne zmeny vo vašom Merchant účte ako je napríklad zmena CZK (cena za kliknutie).
  • Testujte minimálne 30 dní od dátumu switchu.
  • Porovnajte obdobie 30 dní pred switchom a po switchi / ideálne medziročne.
  • Pokiaľ sa vaša CZK neznížila, skontrolujte si vašu pozíciu voči konkurencii, ktorá sa vám mohla zlepšiť.
  • Môžete si taktiež porovnať aj Impressions, ktoré hneď rastú narozdiel od zmeny ceny za kliknutie.

Je tu ešte jeden spôsob, že si vytvoríte nový Merchant účet ktorý následne budete sledovať a porovnávať. Pokiaľ nás budete kontaktovať, my vám Merchant účet vytvoríme za vás priamo v našom CSS MCC a teda bude CSS program aplikovaný ihneď.

Ako teda reálna “zľava” funguje?

Aby sme vám lepšie priblížili, ako zľava môže fungovať, uvedieme vám jeden príklad.

Zoberte si, že inzerujete a platíte 1 euro za klik. Pokiaľ využívate klasické Google CSS, tak platíte síce 1 euro za klik, ale reálne ide 0,80 eur do aukcie a 0,20 eur ako daň priamo Googlu.

Po prejdení k CSS Partnerovi platíte 1 euro za klik a do aukcie ide presne 1 euro. To znamená, že pri zachovaní rovnakých nákladov ako pri Google máte hneď o 0,20 eur vyšší výkon Shopping reklám.

Máte možnosť:

A) Znížiť cenu za kliknutia a mať tak rovnaký výkon a ušetriť tak peniaze.
B) Ponechať rovnakú sumu za klik a vaše reklamy sú výkonnejšie o to % ktoré šetríte.

Taktiež, výšku tejto “zľavy” určuje samotný Google na základe vašej konkurencie, trhu a sezónnosti.