Majitelia e-shopov po celom svete sa snažia reagovať čo najlepšie a najefektívnejšie na paniku, ktorá v tomto období vládne svetu. Pandémia COVID-19 prináša maloobchodom všetkých rozmerov množstvo výziev, s ktorými sa doteraz nemali možnosť stretnúť. 

Tým pádom je potrebné zavádzať zmeny. Zdieľajú informácie o tom, ako firma a jej zamestnanci fungujú v tejto situácii. Viac ako kedykoľvek predtým informujú zákazníkov o tovare, ktorý majú na sklade. V tomto článku si povieme zopár rád, ako čo najlepšie spravovať inventár výrobkov tak, aby mali kupujúci počas pandémie to, čo potrebujú.

Pomôžte zákazníkov získať výrobky, ktoré potrebujú

Nikto nechce tráviť čas v radoch pred predajňou a ohrozovať zbytočne seba aj ostatných. Preto je dobré ponúknuť ľuďom možnosť vyzdvihnúť si výrobky v kamennej predajni alebo si ich objednať online. Tak získajú, čo potrebujú a zároveň nemusia tráviť čas v predajni. 

Zistite, ako sa mení dopyt v prehľade najpredávanejších výrobkov a podľa neho ste schopný rýchlo pridať v Merchant Center presne tie produkty, ktoré sú práve najviac žiadané.

Aktívna komunikácia o zmenách vo firme

Akákoľvek zmena sa vo vašej firme udeje, mal by o tom váš zákazník vedieť. Zmenili sa vám otváracie hodiny? Tak si jednoducho zmeňte svoj firemný profil na Googli a aktualizujte reklamy. Týmto štýlom bude váš zákazník vedieť, či máte otvorené, zatvorené alebo máte iné otváracie hodiny ako predtým.

Takisto je vhodné zvážiť nastavenie automatickej e-mailovej odpovede a pridanie banneru, v ktorom odpoviete na najčastejšie položené otázky a kupujúci bude tým pádom schopný získať za krátky čas informácie, ktoré potrebuje.

Aktuálna situácia a dopyt podľa kategórie

Na lepšie porozumenie zmýšľania zákazníka vám poslúžia nástroje ako sú Google Trends a Google Alerts. Vďaka nim získate aj prehľad o aktuálnych miestnych podmienkach. Použitím štatistiky aukcií pre kampane v Google Ads viete zistiť, či sa zmenila vaša pozícia s ohľadom na konkurenciu. 

Zákazníkom poskytnite najnovšie informácie o výrobkoch 

Zvýšením počtu nahraných informačných kanálov a zapnutím automatickej aktualizácie položky docielite to, že budú údaje o výrobkoch vždy presné a aktuálne. Zákazníci potrebujú vedieť, aká je aktuálna cena výrobku a či je produkt dostupný. Viete robiť rýchle aktualizácie, akými je napríklad dostupnosť výrobku alebo zatvorenie obchodov v informačných kanáloch miestneho inventára

Môže sa stať, že  nepoznáte časy, kedy vám dodajú zásoby, alebo neviete aký je váš aktuálny inventár. V takom prípade označíte výrobky predávané online ako “vypredané”, “obmedzené zásoby” alebo zvolíte maximálne množstvo kusov, ktoré je možné predať na jednu objednávku. Treba mať vždy aktualizované aj nastavenia dopravy a predpokladaný čas doručenia, aby odrážali vaše momentálne možnosti.