V našom predchádzajúcom článku sme si vysvetlili, čo sú performance max kampane a aké výhody tieto kampane od Google ponúkajú. Predtým, ako sa pozrieme na to, ako tieto kampane nastaviť, si ale v krátkosti tento pojem opäť pripomenieme.

Čo sú performance max kampane?

Performance Max je nový typ automatizovanej kampane Google Ads, ktorá využíva umelú inteligenciu na zobrazovanie responzívnych reklám v hlavných sieťach: Vyhľadávacia sieť, Obsahová sieť, YouTube, Gmail, Mapy a podobne.

Pomocou strojového učenia Google optimalizuje vašu kampaň na maximálny výkon podľa vášho stanoveného cieľa. Táto optimalizácia prebieha v reálnom čase. A to naprieč všetkými kanálmi. V zásade sú vaše ponuky, optimalizácia rozpočtu, publiká, kreatívy, atribúcia a ďalšie funkcie spoločne optimalizované na základe vášho reklamného cieľa, reklamných podkladov a voliteľného informačného kanála údajov, ktoré poskytujete, a signálov vášho publika.

Ako nastaviť performance max kampane?

Predtým, ako začnete vytvárať kampaň s maximálnym výkonom, musíte splniť určité predpoklady.

Ovládanie umiestnenia

Najprv by ste mali pre svoj účet nastaviť kontroly inventáru. Choďte do „Nastavenia“ a potom kliknite na „Nastavenia účtu“.

Pod vylúčeným obsahom začiarknite všetky políčka vhodné pre vašu značku. Týmto sa zablokujú „citlivé“ umiestnenia na základe Reklamnej siete.

Podobne pod vylúčenými typmi a označeniami skontrolujte všetky označenia obsahu, ktoré nie sú vhodné pre vaše reklamy. Takmer vždy vyberte možnosti DL-MA a neoznačeného obsahu.

Výber cieľa

V ďalšom kroku môžete začať vytvárať kampaň s maximálnym výkonom.

Kampane s maximálnym výkonom pracujú s cieľmi predaja, potenciálnych zákazníkov a návštevnosti webových stránok.

Po výbere cieľa kampane sa vám zobrazia možnosti cieľa konverzie. Vo väčšine prípadov by ste si mali vybrať všetky, ale môžu nastať prípady, keď sa chcete zamerať na podskupinu cieľov účtu. Po výbere cieľov by sa mal ako možnosť zobraziť typ kampane s maximálnym výkonom.

Rozpočet a ponúkanie cien

Nastavte rozpočet a možnosti ponúkania cien, ktoré najlepšie vyhovujú vašim cieľom.

Vaše nastavenia rozpočtu ovplyvňujú, ako rýchlo je možné optimalizovať vašu kampaň na konverzie. Pre kampane s ponúkaním cieľovej CZA sa odporúča nastaviť rozpočet, ktorý je aspoň 15-násobkom vašej cieľovej CZA. Pomocou tabuľky nižšie pochopíte, ako dlho trvá optimalizácia kampane v závislosti od aktuálneho rozpočtu.

Nastavenie kampane

Rovnako ako pri všetkých kampaniach si zvoľte geografické ciele a jazyky. Google tu ponúka väčšinu bežných funkcií, existujú však určité obmedzenia.

Neexistujú žiadne rozšírené možnosti geografického zacielenia. Google sa preto zameria na možnosti prítomnosti aj záujmov. Keďže Google Ads Editor zatiaľ nepodporuje maximálny výkon, dlhé zoznamy miest môžu znamenať veľa manuálneho zadávania údajov.

Uistite sa, že ste otvorili „ďalšie nastavenia“, aby ste odhalili ďalšie nastavenia kampane. Tu môžete nastaviť dátumy spustenia a ukončenia kampane, nastaviť plánovanie reklám a v prípade potreby pridať šablónu sledovania.

Skupiny aktív

V tejto sekcii vytvoríme to, čo všetci poznáme ako reklamné skupiny. Každá skupina podkladov obsahuje jednu reklamu v responzívnom štýle a jeden signál publika.

Zacielenie na publikum

V maximálnom výkone nebudete môcť zacieliť na konkrétny segment zákazníkov. Namiesto toho bude každý zoznam publika, ktorý pridáte do tohto cieľa, považovať za signály na identifikáciu podobných spotrebiteľov, ktorí pravdepodobne prejavujú rovnaké správanie a záujmy:

  • Vlastné segmenty – vlastné publiká, ktoré ste predtým vytvorili na základe aktivity vyhľadávania, navštívených webových stránok a používaných aplikácií
  • Vaše údaje – nahrané zoznamy zákazníkov a návštevníci webu, čiže remarketingové zoznamy
  • Záujmy a podrobné demografické údaje – podľa trhu, pokročilé demografické údaje, ako je veľkosť spoločnosti a životné udalosti
  • Demografické údaje – na ktoré vekové skupiny, pohlavie, rodičovský stav a úrovne príjmu zacieliť alebo vylúčiť

Rozšírenia

Toto je posledný krok pri vytváraní kampane s maximálnym výkonom.

Tu môžete voliteľne pridať ľubovoľné/všetky rozšírenia reklamy, ktoré považujete za vhodné pre kampaň. Väčšinou sa budú spúšťať iba na umiestneniach vo vyhľadávaní, existujú však výnimky.

Zhrnutie

Kampane s maximálnym výkonom sú skvelou novinkou, ktorú so sebou služba Google Ads priniesla, aby pomohla spoločnostiam dosiahnuť vyššiu ziskovosť umiestňovaním reklám pre ideálne cieľové publikum.

Kampane s maximálnym výkonom sú skvelou voľbou, ak máte stredne veľký rozpočet a chcete rozšíriť svoje už efektívne kampane vo vyhľadávacej sieti. Postupujte podľa osvedčených postupov v tomto článku a mali by ste vidieť prírastkové konverzie a pekné zvýšenie povedomia o značke vašej firmy.