Väčšina e-shopov už majú Performance Max kampane spustené, no Smart Shopping kampane stále fungujú, teda budú až do konca septembra. Spoločnosť Google mala niekoľko fáz plánovania ohľadom migrácie kampaní a vačšinu z ních máme za sebou. Cieľom tejto inovácie je zmeniť Smart Shopping kampane na Performance Max kampane s tým, že ich tvorba už po migrácii nebude možná.
Je automatická inovácia dobrá a sú pre vás kampane Performance Max vhodné?
Smart Shopping kampane boli naozaj skvelé a priniesli niečo nečakané do online reklamy. Väčšina predajov z online pochádzala od nich a výsledky boli výborné. Vyžadovali menej optimalizácie a boli všestrannejšie ako textové reklamy alebo produktové textové reklamy.
Ak chcete používať iba kampane v Nákupoch, mali by ste začať uvažovať o vytvorení štandardných Shopping kampaní. Tie budú naďalej funkčné, ale vyžadujú si o niečo viac nastavenia a optimalizácie ako Smart Shopping kampane.
Neustále sa učíme viac o kampaniach Performance Max, ale z toho, čo sme doteraz videli, máme pre vás niekoľko tipov:
1. Váš denný rozpočet musí byť úmerný počtu produktov, ktoré sú inzerované → Ak máte príliš veľa produktov a nemáte rozpočet na ich pokrytie, údaje sa budú zbierať omnoho pomalšie a nie všetky produkty budú inzerované.
2. Ak máte väčší rozpočet, môžete samozrejme viac inzerovať prostredníctvom kampaní Performance Max, ale aj tak by ste si mali vyberať kategórie produktov, ktoré sa predávajú najlepšie → rozpočty zvyšujte postupne a pridávajte ďalšie produkty.
3. Ak máte nízky rozpočet, začnite so štandardnými Shopping kampaňami a postupne ho zvyšujte. Zahrňte len najpredávanejšie produkty a postupom času pridajte niekoľko ďalších produktov a zodpovedajúcim spôsobom zvýšte rozpočty → keď dosiahnete určité predaje, presuňte tieto produkty do kampane Performance Max a pridajte ostatné zatiaľ neinzerované alebo slabšie predávané produkty do štandardnej Shopping kampane.
4. Vaša Performance Max kampaň momentálne nepotrebuje vyplnené nastavenie podkladov, takže ju môžete použiť ako Smart Shopping kampaň. Bude to Smart Shopping kampaň? Určite nie, ale väčšinou tak funguje. Ak toto nastavenie funguje horšie ako vaša stará Smart Shopping kampaň, zvážte prechod na štandardnú Shopping kampaň.
5. Po ukončení Smart Shopping kampaní je Dynamický remarketing stále jednou z možností! Naďalej môžete používať kombináciu štandardných Shopping kampaní a Dynamického remarketingu. Na jeho nastavenie postupujte podľa tohto postupu:
1. Prihláste sa do služby Google Ads.
2. V ponuke stránok kliknite na položku Kampane.
3. Kliknite na ikonu plus a vyberte možnosť Nová kampaň.
4. Ako cieľ kampane vyberte Predaj.
5. Ako typ kampane vyberte Obsahová sieť.
6. Zadajte vašu URL adresu e-shopu.
7. Zadajte názov kampane.
8. Kliknite na Pokračovať.
9. Zadajte svoj rozpočet a bidding stratégiu a potom kliknite na tlačidlo Ďalej.
10. Na stránke Nastavenia kampane kliknite na položku Ďalšie nastavenia.
11. Rozbaľte sekciu Dynamické reklamy a potom kliknite na položku Použiť informačný kanál dynamických reklám pre prispôsobené reklamy.
12. Na to možno budete musieť pripojiť účet Merchant Center.
13. Pomocou rozbaľovacej ponuky vyberte typ firmy pre svoj informačný kanál. Ak napríklad používate remarketingovú obuv, vyberte možnosť Maloobchod.
14. V sekcii Zacielenie vyberte možnosti zacielenia.
15. Vytvorte si responzívne obsahové reklamy.
16. Kliknite na položku Vytvoriť kampaň.
Všetko je pripravené na inzerciu.
Ak máte Google Ads rozhranie v anglickom jazyku, tak návod v angličtine nájdete TU.
Sme si istí, že existuje viac tipov, ktoré by sme mohli zahrnúť, ale dnes tu máme niektoré, ktoré sú v danej situácii najdôležitejšie. V budúcnosti možno napíšeme celý článok s viacerými tipmi a trikmi 🙂
Ako môžete manuálne inovovať Smart Shopping kampane?
V súčasnosti môžete svoje Smart Shopping kampane inovovať manuálne, ale to sa môže veľmi rýchlo zmeniť. Je lepšie, ak inovujete kampane manuálne len kvôli kontrole, ktorú máte nad samotnou migráciou.
Berte do úvahy, že údaje, ktoré ste mali zo Smart Shopping kampaní, sa môžu stratiť hneď, ako kampane inovujete. Pred migráciou na Performance Max vám odporúčame zdokumentovať aspoň niekoľko mesiacov výsledkov zo Smart Shopping kampaní, aby ste videli, či kampane Performance Max fungujú podobne ako vaše staré Smart Shopping kampane.
Práve teraz je ten správny čas rozhodnúť sa, ktorou cestou sa vydať a otestovať niekoľko alternatív. Ak nie ste pripravení na zimné obdobie, môžete utrpieť veľké straty.
Oznámenia o upgrade kampaní sa môžu objaviť na niekoľkých miestach:
1. Upozornenia – ikona zvončeka:
2. Odporúčania:
3. Inline odporúčania:
4. Zoznam kampaní:
5. Informácie:
Za poskytnutie obrázkov by sme sa chceli poďakovať podpore Google. Nezabudnite, že ak máte problémy s migráciou alebo ak neviete, čo by ste mali robiť, kontaktujte tím podpory Google Ads alebo priamo nás a obe strany vám radi pomôžu s čímkoľvek 🙂