V súčasnom svete digitálneho marketingu sa Google a Microsoft Ads stali platformami, ktoré ponúkajú nespočetné množstvo rôznych funkcií, kampaní a možností inzercie. Postupne do týchto systémov pribúdajú ďalšie možnosti, a preto je o to ťažšie sa v nich vyznať a správne nastaviť si kampane tak, aby boli čo najviac výkonné.

Ak však chcete do svojho podnikania aplikovať úspešné PPC taktiky, jednou z výborných možností je použitie bidding stratégie maximalizácie hodnoty konverzií v kombinácií s cieľovým ROAS.

Čo je stratégia Maximalizovanie hodnoty konverzií a ako funguje?

Maximalizácia hodnoty konverzií funguje presne tak, ako názov napovedá. Cieľom danej platformy je priniesť vám čo najviac peňazí z objednávok na váš rozpočet. Na rozdiel od bidding stratégie maximalizácia konverzií, táto bidding stratégia môže priniesť menej objednávok, ale väčší zisk.

Táto stratégia nielen využíva pokročilé strojové učenie na automatickú optimalizáciu a nastavenie cenových ponúk, ale aj ponúka možnosti ponúkania cien v čase aukcie, ktoré prispôsobujú ponuky pre každú aukciu. Na základe vašej historickej výkonnosti a vyhodnotenia kontextových signálov prítomných v čase aukcie ponúka maximalizácia hodnoty konverzií automaticky optimálnu cenovú ponuku pre vašu reklamu vždy, keď je vhodná na zobrazenie.

Čo je cieľové ROAS a ako funguje?

Cieľové ROAS sa pokúsi získať čo najviac konverzií pri vašej cieľovej návratnosti výdavkov na reklamu (ROAS). Táto stratégia je verzia maximalizácie hodnoty konverzie zameraná na návratnosť investícií.

Stratégia cieľovej ROAS funguje podobne ako cieľová CZA, ale pre maximalizáciu hodnoty konverzií. Cieľová návratnosť výdavkov na reklamu vám umožňuje nastaviť ideálnu návratnosť výdavkov na reklamu pre vašu kampaň. Vypočíta sa tak, že sa hodnota konverzie vydelí nákladmi na reklamu.

Či už predávate fyzické produkty, kurzy alebo akýkoľvek iný produkt, pri ktorom poznáte svoje výnosy z predaja, cieľová ROAS sa vám skutočne môže oplatiť.

Maximalizujte hodnotu konverzie pomocou cieľového ROAS

Vaša cieľová ROAS je priemerná hodnota konverzie, ktorú by ste chceli získať za každé euro, ktoré miniete na reklamy.

Povedzme, že chcete získať predaj v hodnote 3 EUR za každé 1 EUR, ktoré miniete na reklamu, potom by ste mali nastaviť cieľovú ROAS na 300 %.

Ak chcete použiť tento typ ponúkania cien, mali by ste mať už nastavené sledovanie konverzií, ktoré vám umožňuje nastaviť hodnoty konverzií. Môže ísť buď o dynamické sledovanie, kde je hodnota konverzie nastavená ako cena vašich produktov, alebo môžete určitým konverziám priradiť konkrétnu hodnotu.

Pokiaľ nemáte nastavené meranie konverzií, alebo chcete preveriť jeho funkčnosť, tak sa nám ozvite na support@shoppingin.eu a radi Vám pomôžeme s jeho nastavením.

Tipy a triky pre lepší výkon

Pri používaní maximalizácie hodnoty konverzií spoločne s cieľovým ROAS existujú určité osvedčené postupy, ktoré je potrebné dodržiavať, aby ste z toho vyťažili maximum. My vždy odporúčame dodržať 2 kroky a to:

1. Potrebujete mať určitý počet konverzií

Minimálnou požiadavkou pre túto stratégiu je 15 konverzií za posledných 30 dní pre kampane vo Vyhľadávacej a Obsahovej sieti a 20 konverzií za posledných 45 dní pre kampane v Nákupoch Google. Odporúčané je mať aspoň 50 konverzií za posledných 30 dní, aby sa maximalizovala efektivita tejto stratégie ponúk.

2. Nerobte drastické zmeny stratégií

Pri hodnotení výkonu nerobte rozhodnutia o výkone a optimalizácii príliš rýchlo. Google a Microsoft potrebujú čas na zber dát a vy tiež. Okrem týchto pravidiel pre objem konverzií 30 a 50 vám odporúčame, aby ste si pri rozhodovaní prezerali údaje za niekoľko mesiacov a mysleli na sezónne trendy.

Záver

Strojové učenie Google a Microsoft je stále inteligentnejšie. Maximalizácia hodnoty konverzií do značnej miery pomáha pri sledovaní a optimalizácii návratnosti investícií kampane. Ak hľadáte spoľahlivý spôsob, ako spriemerovať svoju cieľovú návratnosť výdavkov na reklamu a tiež maximalizovať hodnotu konverzie svojej kampane, potom je vašou najlepšou voľbou cieľová stratégia ponúk (ROAS). To prinúti daný systém uskutočňovať optimalizáciu zameranú viac na dosiahnutie vášho cieľa návratnosti výdavkov na reklamu, a menej na celkovú hodnotu konverzie.