Zmeniť GMC na nový vzhľad alebo nie?

Možno ste si všimli, že spoločnosť Google od minulého roka pracuje na aktualizácii centra Google Merchant Center (GMC). Ak bolo vaše GMC zmenené, už viete, o čom hovoríme, ale ak nie, táto zmena sa tento rok chystá aj do vášho reklamného prostredia.

Stručný prehľad GMC Next

GMC Next predstavuje evolúciu spoľahlivého centra Google Merchant Center. Odomyká nové funkcie a zjednodušuje niekoľko vecí okolo používateľského rozhrania. Všetci sa zhodneme, že klasické GMC nie je najjednoduchší nástroj na používanie a ak s ním nepracujete denne, pravdepodobne nevyužívate jeho pokročilé funkcie.

Aké sú niektoré kľúčové funkcie a aktualizácie v programe GMC Next?

1. Automatické zisťovanie údajov

Program GMC Next postupuje smerom k automaticky aktualizovaným zdrojom údajov o produktoch. Táto nová funkcia vám umožní prehľadávať váš e-shop alebo akýkoľvek druh internetového obchodu a ťahať údaje o produktoch priamo z neho.

Snímka obrazovky z Google Merchant Center. Karta „Všetky produkty“ je otvorená a zobrazuje zoznam produktov, pričom je zvýraznený celkový počet všetkých produktov a počet vypredaných produktov.

2. Používateľsky prívetivé rozhranie Google Merchant Center

Rozhranie Google Merchant Center Next je prehľadnejšie a používateľsky prívetivejšie. Vďaka intuitívnym nástrojom a ovládaciemu panelu nie sú potrebné technické znalosti. Práve preto je ideálny pre malé podniky bez špecializovaných tímov pre online marketing a zároveň každému umožňuje jednoduché ovládanie.

Snímka obrazovky Google Merchant Center. Karta „Prehľad“ je otvorená a zobrazuje výkonnosť a stav produktov v grafoch.

3. Podrobné informácie

Centrum Google Merchant Center Next teraz ponúka jednotný Performance tab, ktorý používateľom poskytuje komplexný prehľad o výkone ich produktov, kanáloch a ďalších informáciách.

Kľúčové metriky dostupné v jednom rozhraní zahŕňajú:

  • Najpredávanejšie produkty
  • Výsledky vyhľadávania podobných produktov u konkurencie
  • Zapojenie nakupujúcich vo fyzických predajniach

Okrem toho rozhranie zobrazuje hustotu návštevnosti webových stránok z organických zdrojov, platených reklám, máp a výsledkov vyhľadávania, ktoré nie sú produktmi.

4. Product Studio

Google Merchant Center Next zavádza význačnú funkciu nazývanú Product Studio, ktorá umožňuje obchodníkom priamo upravovať podrobnosti o produkte, ako je názov, opis, konečná adresa URL a značka, pomocou tlačidla „Upraviť produkt“.

Okrem toho pokročilé možnosti umelej inteligencie v GMC Next umožňujú obchodníkom vykonávať tri kľúčové úlohy na produktových médiách:

  • Generujte vlastné scény pre produkty pomocou textových výziev riadených umelou inteligenciou.
  • Odstráňte rušivé pozadia z obrázkov produktov, aby ste zvýšili ich zameranie.
  • Zlepšite rozlíšenie a ostrosť snímok, čím získate alternatívu k opätovnému snímaniu vysokokvalitných snímok.

5. Potenciál kliknutia – nová metrika

Spoločnosť GMC Next určuje potenciál kliknutí na základe vzájomného hodnotenia výkonnosti produktov vo vašom Merchant Centre. Využíva návštevnosť, údaje o produktoch a dopyt na posúdenie, či je potenciál kliknutí vysoký, stredný alebo nízky. Toto meranie je kľúčové pre zlepšenie nedostatočne výkonných výpisov vo vašom produktovom feede.

Ako môžete naďalej používať klasický Merchant Center, kým nezmizne?

Niekedy v priebehu tohto roka sa v službe Google Merchant Center Next zavedie podpora pravidiel a doplnkových feedov. Niektorí inzerenti stále používajú staršiu verziu Google Merchant Center, ktorá tieto nové funkcie samozrejme obsahuje.

Inzerenti, ktorí chcú používať pravidlá a feedy, ale neprešli na GMC Next, by sa mali zatiaľ vyhnúť aktualizácii.

Ak ste práve vytvorili úplne nové GMC, je veľmi pravdepodobné, že vám nebola poskytnutá možnosť, ale spoločnosť Google už pre vás vytvorila GMC Next. Stále sa môžete vrátiť ku klasickému GMC a používať funkcie, ktoré sú ešte vo vývoji a v GMC Next chýbajú.

Ak chcete prepnúť z režimu GMC Next späť do klasického režimu a získať prístup k pravidlám a doplnkovým kanálom, postupujte podľa týchto pokynov:

  1. Prihláste sa do svojho Merchant Center účtu.
  2. Kliknite na ikonu Pomoc a spätná väzba v hornej časti stránky.
  3. Vyberte možnosť „Používať Klasický Merchant Center“.
  4. Zobrazí sa odmietnutie. Ak chcete pokračovať, kliknite na položku „Použiť klasické Merchant Center“.
  5. Zobrazí sa formulár spätnej väzby, ktorý vám umožní zdieľať dôvody, prečo sa vraciate späť. Vyplňte ho a kliknite na tlačidlo „Odoslať“.
  6. Zobrazí sa ďalšie vyhlásenie o odmietnutí. Zaškrtnite políčko a kliknite na tlačidlo „Prepnúť teraz“.
  7. Teraz budete mať prístup ku klasickému Merchant Centru.

Niekoľko vecí na zapamätanie

Prepnutie z Merchant Center Next na Classic Merchant Center môže viesť k strate predtým zadaných obchodných údajov a informácií o produktoch v predajni. Pred rozhodnutím o prechode zvážte tieto možné dôsledky.

Po prechode na klasický Merchant Center sa nebudete môcť vrátiť späť na Merchant Center Next, kým nebude verzia Classic GMC vyradená (predpokladaný termín ukončenia je koniec roka 2024).