Či už inzerujete alebo len plánujete, pravdepodobne ste už o Google Shopping počuli. Je to najpopulárnejšia reklamná platforma medzi inzerentmi aj nakupujúcimi. Vedeli ste, že na Googli je denne okolo 3,5 miliárd vyhľadávaní? Vďaka tomu je Google najväčšou a najpopulárnejšou platformou. Reklama v službe Google môže teda poskytnúť množstvo výhod pre akýkoľvek druh podnikania.

V tomto článku vám navyše vysvetlíme všetko, čo potrebujete vedieť, aby ste mohli začať inzerovať v sieti Google.

Čo je vlastne Google Shopping?

Google Shopping je platformou pre online obchodovanie. Môžete ju použiť na propagáciu svojich výrobkov alebo služieb vo vyhľadávaní Google. Vaše reklamy sa vďaka tomu môžu zobrazovať nad výsledkami vyhľadávania alebo v sekcií Nákupy. Ak sa vaša reklama nezobrazuje medzi prvými výsledkami, môžete ju optimalizovať. Prvé výsledky vo väčšine prípadov ovplyvňuje cena, ktorú investujete do reklamy.

Nezabudnite tiež, že výsledky Shopping Reklám sa zobrazujú na základe dopytov (kľúčových slov) ktoré zadajú používateľa do vyhľadávania.
Výsledky Shopping reklám vo vyhľadávaní Google
Takto sa reklamy zobrazujú v karte Nákupy

Vedeli ste, že 85,3% platených kliknutí pochádza z Google Shopping reklám? Vďaka tomu je služba Google Shopping taká využívaná.

Ako funguje Google Shopping?

Ako sme už spomínali, pri Shopping reklamách nakupujúci prezerajú produkty alebo služby inzerentov, ktorí využívajú platformu Google na umiestnenie svojich reklám. Výsledky reklám sú zoradené podľa rôznych faktorov:

  • skóre optimalizácie
  • relevancia
  • hľadané výrazy a pod.

Tento systém funguje na aukcii CPC, čo znamená, že ako inzerent platíte za každé kliknutie na vašu reklamu.

Nakupujúci môžu pomocou rôznych filtrov nájsť požadovaný produkt, napríklad podľa kategórií produktu, ceny alebo značky.

Prečo používať Nákupy Google?

Ak ste majiteľom e-shopu alebo ponúkate akýkoľvek druh služieb, môžete pomocou kampaní v Nákupoch propagovať svoje produkty a tým podporiť potenciálnych zákazníkov a dosiahnuť vyšší predaj. .

Kampane v Nákupoch Google sú najobľúbenejším typom reklamy, ktorý Google ponúka. Mnoho ľudí dáva prednosť tomu, aby si produkt pozreli skôr, ako kliknú na reklamu. Nákupy Google sú teda dokonalým spôsobom inzercie, pretože kupujúci môžu okamžite vidieť obrázok produktu.

Ako začať s Nákupmi Google?

Na začiatok budete musieť spoločnosti Google poskytnúť svoje produktové dáta (vo forme produktového feedu) v službe Merchant Center a vytvoriť kampaň v službe Google Ads.

Na rozdiel od textovej reklamy, ktorá zobrazuje iba text, zobrazujú reklamy v Nákupoch používateľom obrázok vášho produktu, ako aj názov, cenu, názov obchodu atď. Z týchto reklám majú kupujúci pocit, že vedia, na čo klikajú a to môže zvýšiť váš predaj.

Reklamy v Nákupoch používajú vaše existujúce údaje o produkte, nie kľúčové slová. Údaje o produkte, ktoré zadáte prostredníctvom služby Merchant Center, obsahujú všetky podrobnosti o produktoch, ktoré predávate. Google tieto podrobnosti použije, keď sa zhodujú so zámerom používateľa vyhľadať, a zaisťuje tak zobrazovanie najdôležitejších relevantných produktov.

Svoje reklamy v Nákupoch môžete spravovať v službe Google Ads kliknutím na kampane v Nákupoch.

Vaše produkty môžete zobrazovať pomocou 3 typov reklám v Nákupoch

  • Produktové reklamy v nákupoch: vytvárajú sa pomocou produktového feedu a služby Merchant Center

  • Showcase Shopping Ads: Tieto typy reklám môžete vytvoriť v službe Google Ads zoskupením súvisiacich produktov do jednej kategórie. Ľudia môžu porovnať niekoľko produktov, ktoré inzerujete a kliknúť na ten, ktorý sa im páči najviac.

  • Reklamy na miestny inventár: Tieto reklamy využívajú informačný kanál produktových údajov a skutočnosť, že sú poskytované z reklám na miestny inventár, na interakciu s ľuďmi v Obsahovej sieti Google, a tým vám pomáhajú zvýšiť návštevnosť miestnych obchodov.

Google Merchant Center

Ako sme už spomínali, aby ste mohli začať inzerovať na Googli a používať kampane v nákupoch, musíte mať založený účet v Google Merchant Center. Ten môžete ľahko vytvoriť niekoľkými kliknutiami.

Informačný kanál produktu

Nákupy Google používajú na zobrazovanie reklám váš produktový feed. Google potrebuje obrázky, popis a ďalšie atribúty na vytvorenie reklám na mieru.

Jednou z vecí, ktorú musíte mať, je produktový informačný kanál. Môže to byť v rôznych formátoch, napríklad XML, Dokumenty Google alebo API.

Prepojte svoj účet Google Ads a Google Merchant

Ak chcete dosiahnuť najlepšie výsledky a sledovanie, musíte prepojiť svoje účty Google Ads a Google Merchant. To je možné vykonať v nastaveniach: Stačí poslať žiadosť z účtu Merchant Center do účtu Google Ads.

Najlepším spôsobom je použiť rovnaký účet GMAIL pre Google Ads aj Google Merchant. Vďaka tomu bude pripojenie oveľa rýchlejšie a jednoduchšie.

Vytváranie kampaní v Nákupoch Google

Na vytvorenie kampaní v Nákupoch Google môžete použiť rôzne nástroje, alebo ich môžete nastaviť len manuálne vo svojom účte.

Môžete si vybrať medzi štandardnými kampaňami v nákupoch (Shopping campaign) alebo inteligentnými kampaňami v Nákupoch (Smart Shopping campaigns).

Inteligentné nakupovanie využíva pri umiestňovaní, zacielení a ponúkaní cien automatizáciu, a preto si vyžaduje takmer nulovú údržbu.

Vaše reklamy sa zobrazia na všetkých platformách Google:

  • Vyhľadávacia sieť
  • Reklamná sieť
  • YouTube
  • Gmail

Aké sú požiadavky na používanie inteligentných kampaní v Nákupoch?

Ak chcete používať inteligentné kampane v Nákupoch, musíte mať:

  • Účet Google Ads
  • Účet Google Merchant Center
  • Sledovanie konverzií
  • 25 konverzií za posledných 45 dní od vašej existujúcej nákupnej kampane
  • Minimálne 100 aktívnych používateľov vo vašich remarketingových zoznamoch

Ako vytvoriť stratégiu ponúkania cien?

Pre svoje kampane môžete použiť rôzne stratégie ponúkania cien. Niektoré z nich sú tiež automatizované a niektoré je potrebné sledovať.

Môžete si vybrať z dvoch nastavení automatického ponúkania cien

  • Maximalizovať hodnotu: Toto nastavenie cenovej ponuky vám umožňuje zamerať sa na výnosy z vašej kampane. Stratégia pomáha generovať čo najviac výnosov z vášho rozpočtu na reklamu.

  • Cieľová návratnosť výdavkov na reklamu (ROAS): Táto možnosť ponúkania cien sa zameriava aj na výnosy a hodnotu konverzie, v porovnaní s maximalizáciou hodnoty však získate lepšiu kontrolu nad svojím rozpočtom.

Odporúča sa vyskúšať obidve, aby ste zistili, ktoré výsledky sú pre váš typ podnikania lepšie.

Zacielenie a načasovanie kampane

Vďaka spoločnosti Google a jej technológiám môžete nastaviť svoje kampane tak, aby boli zacielené výlučne na publikum, ktoré chcete. Napríklad ak predávate parfumy pre ženy, nechcete zbytočne míňať rozpočet a zobrazovať svoje reklamy deťom do 15 rokov.

Ak si všimnete, že vaše kampane nedosahujú dobrú výkonnosť od 3:00 do 6:00, môžete ich jednoducho vypnúť a ušetriť tak vaše peniaze.

Môžete tiež použiť kampaň dynamického remarketingu, ktorý pomôže osloviť ľudí, ktorí navštívili váš eshop, bez toho, aby si niečo kúpili.

Vytváranie reklamných skupín

Reklamná skupina je skupina reklám a kľúčových slov, ktoré navzájom súvisia. Napríklad ak predávate kozmetiku pre mužov aj ženy, nastavíte dve rôzne reklamné skupiny. Jedna je zameraná na mužov a jedna pre ženy.

Počet reklám ani kľúčových slov v reklamnej skupine nie je obmedzený.

Jednou z najdôležitejších vecí, ktoré musíte v reklamnej skupine pochopiť je to, že iba kľúčové slová zahrnuté v konkrétnej reklamnej skupine môžu spúšťať reklamy.

Zoskupte reklamné skupiny podľa podobných tém

Jedna z najlepšie usporiadaných štruktúr reklamných skupín je založená na sekciách alebo kategóriách, ktoré sa zobrazujú na e-shopoch.

Zoznam kľúčových slov v každej reklamnej skupine informuje systém, aby zobrazoval reklamy produkty iba na webových stránkach, ktoré s nimi súvisia.

Google Shopping actions

Je to platforma, kde môžu maloobchodníci všetkých veľkostí predávať svoje produkty priamo na Googli bez akýchkoľvek provízií. Ako maloobchodník môžete pre rýchle platby spolupracovať s akýmkoľvek poskytovateľom tretích strán, napríklad s PayPal.

Ak máte záujem, môžete si prečítať oficiálny článok Google o službe Google Shopping Actions.

Záver

Nákupy Google môžu byť pre vaše podnikanie skutočne užitočné. Jednou z najväčších vecí služby Google Ads je, že môžete investovať toľko peňazí, koľko chcete a obmedzuje vás žiadny rozpočet.
Musíte len správne nastaviť svoje účty, vytvoriť kampaň a začať svoje nové úspešné dobrodružstvo.