V dnešnom digitálnom svete je konkurencia v e-commerce priemysle stále intenzívnejšia. Pre expandujúce e-shopy sa teda stáva nevyhnutnosťou hľadať efektívne spôsoby, ako sa odlíšiť a osloviť svojich cieľových zákazníkov. Jedným z účinných nástrojov ponúkajúcim potenciálny rast a expanziu, je platforma Microsoft Ads. V tomto článku sa zameriame na výhody a strategické využitie Microsoft Ads pre expandujúce e-shopy, ktoré hľadajú nové spôsoby, ako zvýšiť svoju viditeľnosť a predaje.

Čo je Microsoft Ads?

Microsoft Ads bol pôvodne známy ako Bing Ads. Je to reklamná platforma, ktorá umožňuje zobrazovať reklamy vo vyhľadávačoch, ako je Bing, Yahoo a AOL. Aj napriek dominantnej sile Google Ads, Microsoft Ads ponúka unikátne výhody, ktoré môžu byť obzvlášť prínosné pre expandujúce e-shopy.

Aké sú výhody Microsoft Ads pre e-shopy?

  • Nižšie náklady na kliknutie (CPC) – možnosť lepšej návratnosti investícií s nižšími nákladmi

  • Nižšia konkurencia – vyššia šanca, že vaša reklama bude viditeľná a bude mať viac kliknutí, to môže zabezpečiť vyššiu mieru konverzie

  • Dosah špecifickej demografickej skupiny – Microsoft Ads je využívaný staršími užívateľmi a tými, s vyššími príjmami. Pre e-shopy môže byť táto demografická skupina veľmi prínosná a Microsoft Ads sa tak stáva efektívnym nástrojom

  • Interakcia s LinkedIn – táto unikátna funkcia platformy Microsoft Ads umožňuje cieliť na užívateľov na základe ich profesií, ako je pracovná pozícia či priemyselné odvetvie, čo môže byť užitočné najmä pre B2B e-shopy

Oplatí sa inzercia v Microsoft Ads?

Odpoveďou je jednoznačne ÁNO. Konkurencia v rámci inzercie je v tomto reklamnom priestore veľmi nízka. To sa prejavuje aj na cene za klik, ktorá je výrazne nižšia ako pri používanejšom Google Ads. Vďaka menšej konkurencii je využitie Microsoft Ads pre online kampane efektívnejšou stratégiou.

Hlavnou výhodou Microsoft Ads je inzerovanie vo viacerých vyhľadávačoch. Zatiaľ čo Google Ads má v zálohe len prehliadač Google. Hoci má Google na Slovensku najväčšie zastúpenie, vyhľadávače Microsoft Ads majú odhadovaný podiel 5-10% na trhu. Na prvý pohľad je to celkom malé číslo, no v skutočnosti predstavuje desaťtisíce až stotisíce používateľov. Vyhľadávače platformy Microsoft Ads sú na Slovensku a Českej republike stále novinkou a ich zastúpenie stále rastie. Môžeme predpokladať, že v priebehu dvoch až troch rokoch sa trhový podiel vyhľadávačov Microsoft Ads na Slovensku zvýši na 15 až 20%.

Záver

Microsoft Ads je silným nástrojom pre e-shopy, ktoré chcú rozšíriť svoje pôsobenie a ovládnúť nové trhy. Spolu so všetkými výhodami, ktoré inzerentom Microsoft Ads ponúka, je skvelou príležitosťou zlepšiť marketingové úsilie a zvýšiť predaje e-shopov. So správnou stratégiou a neustálou optimalizáciou reklamných kampaní je možné naplno využiť potenciál, ktorá Microsoft Ads jednoznačne má a ponúka.