CSS program Shopping in EU už funguje cez 2 roky a za ten čas sa ku nám pridalo vyše 550 klientov. S každým klientom sa snažíme odsledovať fungovanie CSS programu a porovnať výsledky pred a po aktivácii.

Z toho porovnávania sme došli na to, že sa môže fungovanie CSS programu a výzor Google Ads metrík ľahko kategorizovať a znázorniť. Presne preto môžeme rozdeliť podniky na malé, stredné, stredne veľké a veľké.

Malé podniky investujú do marketingu omnoho menej ako tie veľké, čo je samozrejme aj logické. Podstata je ale v počte predaného tovaru. Rodinné podniky a malé firmy väčšinou majú menej objednávok nie preto, že sa im nedarí, ale preto lebo im toľko stačí.

Veľké podniky na opačnú stranu aj viac investujú do inzercie, ale aj majú veľa objednávok. Na rozdiel od menších podnikov, veľké firmy zamestnávajú väčší počet zamestnancov a práve online inzercia im nesmierne pomáha pri dosahovaní predajných cieľov.

V tomto článku si pozrieme na e-shopový segment s nábytkom a ako vyzerá inzercia v Google pri rôznych spendoch. E-shopy si tiež môžeme rozdeliť podľa mesačného spendu pri Shopping a Performance max kampaniach na:

1. Malé – spend do 500€ / mesiac
2. Stredné – spend od 500€ do 1000€ / mesiac
3. Stredne veľké – spend od 1000€ do 3000€ / mesiac
4. Veľké – spend nad 3000€ / mesiac

Malé e-shopy a rodinné podinky:

Tieto podniky môžu byť pri nábytku napr. podniky, ktoré vyrábajú nábytok v malých množstvách, ale aj začínajúce e-shopy. Nie každý si môže dovoliť investovať veľa peňazí do marketingu, ale predsa musia inzerovať, ak sa chcú zviditeľniť.

Pri týchto e-shopoch hovoríme o nízkych spendoch, ale samozrejme ak sú kampane dobre optimalizované a správne nastavené tak ciele vieme splniť aj s nižším spendom.

Pri menších e-shopoch vidíme metriky pred a po aktivácii CSS programu nasledovne:

Pred aktiváciou CSSPo aktivácii CSS
CPC0,10€ – 0,13€0,08€ – 0,11€
Počet preklikov4 000 – 6 0004 500 – 7 000
Počet zobrazení450 000 – 600 000500 000 – 650 000

Pri menších e-shopoch stále vidno klasické Nákupné kampane, hlavne preto, lebo si CPC vedia nastaviť manuálne. Aj pri tomto platí CSS program, lebo stále Vám vieme zvýšiť počet preklikov pri danom spende, aj keď je cena za preklik manuále vložená.

Samozrejme, pri malom spende CSS program funguje rovnako ako pri veľkom spende, ale 20% z 500€ je iné ako 20% z 5000€ 🙂 Počet klikov sa pri akomkoľvek spende vie navýšiť, a samozrejme aj reklama sa častejšie zobrazuje a preto je aj viac konverzií.

Stredné e-shopy:

Na rozdiel od menších e-shopov, stredné e-shopy míňajú viac a samozrejme takto aj vedia buď dosiahnúť viac klikov a zobrazení alebo sa môžu zobrazovať častejšie a vyššie vo vyhľadávaní.

Do tejto kategódie patria e-shopy, ktoré majú na sklade väčší počet produktov, nemusia ich vyrábať, ale dostupnosť produktov je stála a sa zväčšuje. Tieto e-shopy už zväčša nepoužívajú manuálne CPC pri Nákupných kampaniach ale skôr používajú Smart Shopping (Smart Nákupy) alebo Performance Max kampane, kde sa CPC kalkuluje automatický.

Pri týchto e-shopoch vidíme metriky pred a po aktivácii CSS programu takto:

Pred aktiváciou CSSPo aktivácii CSS
CPC0,20€ – 0,25€0,18€ – 0,22€
Počet preklikov7 000 – 9 00010 000 – 12 000
Počet zobrazení550 000 – 650 000700 000 – 850 000

Keď si porovnáme malé a stredné e-shopy tak vidíme, že s nárastom spendu rastú aj iné metriky v Google Ads. Ak by CPC bolo rovnaké tak by stredné e-shopy mohli dosahovať omnoho viac klikov a zobrazení. CPC v Smart Shopping kampaniach predsa neurčuje kvantitu trafficu, ale hlavne kvalitu trafficu.

S vyšším CPC máte väčšiu istotu, že sa Vaša reklama zobrazuje pre vhodné vyhľadávacie výrazy potenciálnych klientov a okrem toho sa väčšinou reklama zobrazuje vyššie samozrejme lebo stojí viac peňazí.

Treba počítať, že už v tejto veľkosti e-shopu treba lepšie premyslieť stratégiu inzercie, akvizície nových klientov a opätovný predaj existujúcim klietom. Preto tieto e-shopy už postupne riešia aj SEO, sociálne siete a aj brandovú/awareness reklamu.

Stredne veľké e-shopy:

V porovnaní so strednými e-shopmi, tento typ e-shopu už má prepracovanú stratégiu a dlhodobo inzerujú a sa starajú o splnenie cieľov inzercie na viacerých platformách. Do inzercie vkladajú omnoho viac peňazí a majú postupne všetko väčšiu návratnosť. Treba brať do úvahy, že tento typ e-shopu už môže byť vyexpandovaný do iných krajín a aj takto dosahovať ciele rapídnejšie.

Pri stredne veľkých e-shopoch metriky pred a po aktivácii CSS programu môžu vyzerať nasledovne:

Pred aktiváciou CSSPo aktivácii CSS
CPC0,20€ – 0,25€0,18€ – 0,22€
Počet preklikov10 000 – 20 00015 000 – 25 000
Počet zobrazení680 000 – 1 000 0001 000 000 – 1 300 000

Ako môžeme vidieť tento druh e-shopu má v podstate podobné CPC ako aj predošlá skupina, ale s tým, že majú spend väčší tak aj dosahujú viac klikov a zobrazení. S CSS programom im samozrejme vieme zvýšiť obrat, čo vidno aj na zvýšenom počte preklikov a zobrazení.

Veľké e-shopy:

Týchto e-shopov je síce najmenej, ale sú to magnáti, ktorý inzerujú všade a sú samozrejme vyexpandovaní do rôznych krajín. Ich sklady sú enormné a majú tisíce až desaťtisíce produktov. Väčšina z nás ich dlhodobo pozná a sú prví, ktorých navštívime, ak máme dopyt o produkty.

Pri segmente nábytok tieto e-shopy môžu mať vlastnú výrobu, stovky zamestnancov, vlastné marketingové oddelenie alebo agentúru, ktorá sa im o marketing stará. S tým, že míňajú najviac a používajú rôzne typy reklám, tak sa zobrazujú často a oslovujú klientov neustále s rôznymi ponukami produktov.

Pri veľkých e-shopoch výsledky pred a po aktivácii CSS programu vyzerajú nasledovne:

Pred aktiváciou CSSPo aktivácii CSS
CPC0,23€ – 0,28€0,20€ – 0,22€
Počet preklikov14 000 – 50 00030 000 a viac
Počet zobrazení1 150 000 – 2 200 0001 500 000 a viac

Je ťažko predpokladať hornú hranicu pri veľkých podnikoch, hlavne lebo oni väčšinou nemajú horný strop. Spend majú neobmedzený a k tomu sa im štruktúra kampaní neustále mení a sa samozrejme dosť často pridávajú nové kampane.

Treba ale počítať, že aj tieto e-shopy niekedy boli malé a za ich úspechom stoja rozhodnutia, ktoré v čase kedy nemali toľko ako teraz, mohli znamenať zlepšenie alebo koniec ich podnikania.

Záver:

Ako možno vidieť z čísel pri rôznych e-shopoch v rovnakom segmente, s narastajúcim spendom aj ostatné metriky idu hore. Samozrejme, ak ste včera vytvorili e-shop nemôžete očakávať, že v priebehu niekoľko mesiacov budete tam, kde je e-shop, ktorý existuje niekoľko rokov.

Treba si stanoviť ciele, snažiť sa nie ich dosiahnúť, ale prestreliť. Takto sa posuniete nie len v marketingu ale aj v podnikaní. Vždy treba sledovať novinky na trhu a sa im prispôsobovať. Sledujte si chod Vašej konkurencie a snažte sa nie ich kopírovať, ale dojsť na niečo, s čím budete špecifický. Vždy si treba povedať, že aj e-shopy, ktoré v dnešnom dni majú miliónové obraty niekedy začínali a opýtať sa, ako dosiahli to čo majú dnes?

Ak by ste potrebovali pomôcť s inzerciou alebo ak by ste radi inzerovali viac a efektívnejšie tak nám neváhajte napísať na support@shoppingin.eu