Marec je krásny mesiac, nie len kvôli tomu, že začína jar a všetko nám kvitne a vonia, ale aj kvôli krásnym medzinárodným dňom, ktoré ste mohli využiť v marketingu.
Ak máte napr. pop-up okná na e-shope, je to jedna z možností ako využiť špecifické dni počas roka. Príkladom môže byť medzinárodný deň žien, kde viete ponúknuť zľavu na určité produkty alebo aj na celý sortiment. Okrem toho bol aj Medzinárodný deň šťastia, kde ste mohli pribaliť darček ku objednávke a takto potešiť zákazníkov a urobiť im radosť.
Síce sa to netýka Shopping reklamy, predsa je tento typ “reklamy” výborným spôsobom ako byť jedinečným, kreatívnym a ako vojsť do povedomia zákazníkov. Niekedy stačí malé gesto a zákazníci sa budú samí vracať do Vášho e-shopu.
Výsledky za marec 2022
Keď porovnáme mesiac marec s predošlým mesiacom tak je ale zaujímavé, že sa za podobný počet klikov znížila hodnota nákupov o 46%. Takto môžeme presne vidieť, že nielen sezonalita ovplyvňuje správanie sa kupujúcich, ale aj všetko čo sa deje okolo nás.
Síce vojna na Ukrajine je mimo Slovensko, predsa to ovplyvnilo väčšinu segmentov v online inzercii. Z debaty s marketingovými agentúrami a majiteľmi e-shopov evidujeme pokles objednávok a hodnoty objednávok o 30-80% v závislosti od segmentu.
Samozrejme, to nie je jediná udalosť. Väčšina krajín uvoľnila Covid opatrenia a vidno, že sa ľudia z toho tešia a v nákupných centrách je každý deň viac ľudí. Mohlo sa to ale očakávať, Covid posunul online marketing o niekoľko rokov dopredu, ale každému z nás chýbala sloboda a teraz, keď je to možné tak si radi vybehneme a nakúpime offline.
Ako na záver by sme radi pripomenúli, že za chvíľku je Veľká noc a prináša okrem dobrej nálady aj množstvo príležitostí. Využite ich pokým máte možnosť 🙂
Samozrejme ako aj pri Shopping a Smart Shopping kampaniach, CSS program funguje výborne aj pri Performance max kampaniach. Ak by ste mali záujem si odskúšať CSS program tak nám dajte vedieť, radi Vám poradíme a aktivujeme CSS program.