Rok 2022 môžeme definovať určite ako silný a turbulentný. Začiatkom roka sa v našom susedstve začali nepokoje a samotná agresia dodnes pokračuje. Z tohto dôvodu sa väčšina majiteľov e-shopov obávala, že toto ovplyvní ich online a na veľmi krátku dobu mali aj pravdu. Mesiace Február a Marec boli slabšie ako predošlé roky, ale tento trend už v Apríli nepokračoval. Táto situácia ukázala práve na to, že je síce nemožné ignorovať to, čo sa deje okolo nás, ale musíme pokračovať a dúfať, že sa situácia čo najskôr zmení.

Nasledovnou veľkou udalosťou bolo uvoľnenie COVID opatrení. Postupne sme sa spoznávali s opätovným pocitom slobody. Podobne ako počas pandémie, majitelia e-shopov sa pýtali otázky napr. “či sa im oplatí mať otvorené pobočky”, lebo inzercia im išla dostatočne silno počas pandémie a stačilo im to. Samozrejme, každý e-shop si našiel spoľahlivú metódu fungovania. Samotné otváranie pobočiek ovplyvnilo aj online, ale e-shopy už mali tak silno nastavenú reklamu, že zmenu pocítili iba jemne.

Kvartálne výsledky pre rok 2022

Ako CSS partner sme evidovali zvýšený záujem o samotný CSS program. Toto je presne ukazovateľom, že ľudia sa časom učia a samozrejme prídu aj na určité riešenia. Sme nesmierne radi, že sa CSS program ukázal ako jedno z najlepších riešení ako vylepšiť Shopping a Performance Max kampane.

V roku 2022 sme sa stali Partnerom pre vyše 400 e-shopov. Aktuálne naše CSS používa cez 800 e-shopov, ktorým nie len vylepšujeme CPC, ale radíme aj s nastavením a optimalizáciou Google Ads kampaní.

Ako môžeme z tabuľky vidieť, prvý kvartál je priamo viazaný na predaje po vianočnej sezóne a počas tohto obdobia sa stále výborne predáva online. Druhý kvartál je o niečo slabší, ale v tomto prípade môže za to aj situácia na Ukrajine. Ľudia sa obávali a preto aj menej nakupovali. Tretí kvartál je každý rok najslabší, hlavne kvôli dovolenkovej sezóne. Posledný kvartál je ten, kde sa každý e-shop snaží vylepšiť reklamu a čo najviac predať.

Toto porovnanie je výborná príležitosť analyzovať si celkový európsky trh a zahrnúť aj túto informáciu do Vášho procesu tvorby marketingovej stratégie

Celoročné výsledky z Google Ads

Kliknutia137 626 669
Zobrazenia9 603 900 713
Priemerná CZK0,15€
CTR1,43%
Počet konverzií 3 708 053
Hodnota konverzií4 617 250 682 €
Konverzný pomer 1,64%

Radi by sme porovnali aj výsledky s rokom 2021, ale bolo by to zbytočné z dôvodu, že nám v roku 2022 pribudlo cez 400 klientov. Každopádne aj bez porovnávania sme zaznamenali zvýšený záujem e-shopov o Shopping / Performance max kampane a samozrejme aj o ich správne nastavenie. Treba podotknúť, že určitý počet klientov si úplne pauzol textové reklamy, čo z pohľadu optimalizovania rozpočtov môže byť v pohode, ale z pohľadu výkonu celého Google Ads účtu je to práve opačne.

Textová reklama, keď je separátna sa veľa krát zobrazí v rovnakom čase ako aj Shopping reklama z Performance Max kampani. Pokiaľ je ale súčasťou Performance Max kampane, tak sa môže stať, že sa nebude zobrazovať v rovnakom čase a bude uprednostnená Shopping Reklama. Takto prichádzate nielen o návštevnosť e-shopu, ale aj o potenciálne nákupy.

Sila značky bola ďalšia téma, ktorú majitelia e-shopov začali frekventovanejšie spomínať. Brand awareness kampane sú omnoho ťažšie na nastavenie a reálne na implementáciu týchto kampaní určite odporúčame si nájsť špecialistu alebo marketingovú agentúru.

Zaznamenali sme rastúci trend výkonu Performance kampaní, keď e-shopy mali spustené Brand awareness kampane v rovnakom čase

Tento typ kampaní je atraktívny pre každý typ zákazníka a správne nastavenie Vám zaručí nielen vylepšenie PPC kampaní, ale aj návštevnosť e-shopu. Budovaním vlastnej značky si ľahšie vytvoríte stálu zákaznícku databázu, ktorá kvôli sile brandu môže u Vás nakupovať viac rokov. Tiež aj samotná lojalita zákazníkov je omnoho vyššia ako keď máte menej známy e-shop.

Zhrnutie a záver

V roku 2022 sme absorbovali nesmierne veľa nových informácií ohľadom inzercie. Ako tím sme sa posunuli o krok ďalej čo sa týka vedomostí a o to sme vylepšili aj našu podporu. Vždy sa snažíme sledovať trendy v každej krajine, kde CSS program poskytujeme a aj keď je to 21 krajín, tak si dôverujeme natoľko, že Vám vieme bezproblémovo poradiť.

Pokiaľ máte možnosť zainvestovať do online inzercie, určite odporúčame stratégiu posilňovania vašej značky. Brand awareness kampane ponúkajú veľa možností ako sa viac zviditeľniť v online priestore a pokiaľ by ste chceli vedieť viac, tak nás pokojne oslovte. Radi Vám poskytneme relevantné informácie a podebatujeme ohľadom možností inzercie.

Pokiaľ začínate nové projekty, tvoríte nové e-shopy alebo expandujete do nových krajín, tak nezabudnite, že CSS program Vám môže zväčšiť nielen počet zobrazovania reklám, ale aj celkový výkon kampaní.