Pokiaľ chcete zvýšiť vaše predaje, musíte mať vždy prehľad o vašej konkurencii. Nebudete prvý a ani posledný, pokiaľ si budete všímať ich stratégie a rozmýšlať, ako ich predbehnúť.
V prvom rade je nutné zistiť, akým štýlom komunikujú a inzerujú svoje produkty. Je dosť pravdepodobné, že pokiaľ vy využívate Google Ads a oni stále napredujú, tak Google využívajú aj oni na inzerciu.
Google Ads ponúka mnoho typov reklám a jedným z najpopulárnejších sú Shopping reklamy, teda obrázkové reklamy v nákupoch.

Štatisticky sa jedná o najpopulárnejší typ reklám, pretože obsahujú obrázok, popis, názov obchodu a cenu produktu. Tým pádom užívateľ vie všetky dôležité informácie a je pre neho jasnejšie, na ktorý produkt klikne.
Používa vaša konkurencia Shopping reklamy?
Pokiaľ inzerujete v Google Ads a nevyužívate Shopping reklamy, prichádzate o veľkú príležitosť. Možno pre váš segment predaju nie su až tak relevantné, ale je určite vhodné venovať čas prieskumu, či tento typ reklám využíva vaša konkurencia.
Ako zistiť, či vaša konkurencia využíva Shopping reklamy?
Je nám jasné, že možno ani neviete, kto všetko vaša konkurencia je. Práve pre to vám predstavíme najjednoduhší spôsob ako zistiť, kto vaša konkurencia je a či využívajú shopping reklamy.
Ako príklad, váš biznis sa zameriava na predaj doplnkov do áut.
- Skopírujte si názov produktu, ktorý sa u vás predáva najčastiejšie. Keďže sme uviedli ako príklad predaj doplnkov do áut, názov produktu môže byť “Autopoťahy DUO Luxus čierno-modré”.
- Vložte tento názov do vyhladávania Google.
- Zobrazia sa vám textové a shoppingové reklamy. Shopingové reklamy sa môžu zobraziť priamo pod vyhľadávaním alebo na pravej strane.
- Môžete si všimnúť konkrétne obchody, ktoré taktiež inzerujú produkt, ktorý sa u vás najviac predáva. Teraz máte zoznam vašej konkurencie, ktorá využíva Shopping reklamy.

Pokiaľ nemáte Shopping reklamy tak prichádzate o unikátnu príležitosť navýšiť vaše predaje. Odporúčame Vám použiť náš nástroj BlueWinston, vďaka ktorému si pripravíte všetky reklamy už za pár minút a to úplne zadarmo po dobu 30 dní. Pokiaľ budete mať akýkoľvek problém, náš support tím vám pomôže s tvorbou a optimalizáciou kampaní úplne zdarma.
Využíva vaša konkurencia výhody CSS partnera?
Okrem toho, že ste zistili vašu konkurenciu a typy reklám aké využívajú, môžete zistiť, či používajú aj CSS partnera.
Pod reklamou je vždy zobrazený názov CSS služby, ktorú využíva daný inzerent. Pokiaľ sa tam nachádza “By Google”, tak to znamená, že inzerent nevyužíva žiadny CSS program a prichádza tak o príležitosť zlepšenia výsledkou a zníženie ceny za klik.
Pokiaľ tam je napríklad “By Shopping in EU” tak daný inzerent využíva plný potenciál CSS programu s ktorým získava mnoho výhod.

Aké sú výhody CSS partnera?
Okrem toho, že Shopping reklamy sú výhodou sami o sebe, môžete získať ešte viac vďaka CSS programu. Jedná sa o rôznych CSS partnerov ktorý umožňujú inzerentom zobrazovať ich produkty vo svojich porovnávačoch cien tovarov a získať výraznú zľavu z ceny za klik.
CSS program vznikol pre to, pretože Google prehral súd s Európskou úniou za monopolné správanie sa na trhu. Tým umožnil vybraným porovnávačom cien tovarov ponúkať nižšiu cenu za kliknutie v Google Shopping a Remarketing reklamách svojim zákazníkom.
Prečítajte si aj náš ďalší článok, kde porovnávame rôznych CSS partnerov.
Hlavné výhody CSS programu
- Zníženie ceny za klik až do 20%
- Zvýšenie ROI, teda nákladov na reklamu
- Zvýšenie impresií a výkonnosti reklám
- Zvýšenie viditelnosti
- Zlepšenie pozícii na trhu voči konkurencii, ktorá CSS program nevyužíva
Prípadové štúdie CSS programu Shopping in EU
Výkon CSS programu závisí od mnoho faktorov. Pre každý segment pradaju sa výsledky môžu zobraziť rôzne. Taktiež záleží aj od sezónnosti. Pokiaľ predávate slnečné okuliare, je viac než isté že budete mať lepšie výsledky na jar ako v zime.
V tejto časti sa pozrieme na rôzne výsledky našich klientov, kde porovnávame obdobie pred prechodom do nášho CSS programu a po prechode.
Prípadová štúdia číslo 1.
Segment: Drogérie a starostlivosť o vlasy
Krajina: Česká Republika
Odbobie: 11. Február – 11. Marec
Prechod pod náš CSS program bol 26. Februára.

Cena za klik sa znížila o 18.5% a kliknutia za deň sa zvýšili o 23.50%.
Prípadová štúdia číslo 2.
Segment: IT a doplnkov pre PC
Krajina: Slovenská Republika
Obdobie: 19. Januára po 11. Marec
Prechod pod náš CSS program bol 14. Februára.

Cena za klik sa znížila o 27.3% a kliky za deň sa zvýšili o 42.5%.
Pri tomto prípade sa cena za klik znížila o viac ako 20%. Práve pre to sme spomínali, že dosť záleží aj od segmentu a konkurencie.
Prípadová štúdia číslo 3.
Segment: Zdravotníctva a zdravej výživy
Krajina: Slovenská Republika
Obdobie: 30. Januára po 11. Marec
Prechod pod náš CSS program bol 20. Februára.

Cena za klik sa znížila o 37.5% a kliknutia za deň sa zvýšili o 92.9%. Pri tomto klientovi sme narazili na skutočne skvelý výsledok.
Prípadová štúdia číslo 4.
Segment: Spodná bielizeň
Krajina: Rakúsko
Obdobie: od 30. Januára po 11. Marec
Prechod pod náš CSS program bol 20. Februára.

Môžeme si všimnúť, že zľava nedosiahla 20%. Každopádne, nie je sa čoho obávať. Čím dlhšie využívate CSS program, tým lepšie výsledky dosiahnete.
Prípadová štúdia číslo 5.
Segment: Segment matracov
Krajina: Slovenská republika
Obdobie: od 11. Februára po 11. Marec
Prechod pod náš CSS program bol 26. Februára.

Cena za klik sa znížila o 50% a kliknutia za deň sa zvýšili o 257.3%.
Práve tu si môžete všimnúť unikátnosť e-shopu a takmer žiadnu konkurenciu.